sobota 11. června 2011

PTÁCI ŽALU A RADOSTI

Jako doplňkový sortiment prodávám placky. Nejde o příliš kreativní práci, ale je opravdu zábavné hledat nové, neotřelé a originální motivy.

Jako třeba tyhle.



Nevím, co je to za obrázky, ale mám z nich "nějaký" pocit, vzbuzují u mě zvědavost a podněcují moji fantazii a to je pro mě důležité a zcela zásadní. A nejen pro mě. Koupila si je jedna z mých zákaznic a ptala se po autorovi. Bohužel, nevím, já na to.

Zvědavost zákaznice však byla zřejmě podnícena o něco více než moje. Nadšená obdivovatelka umění našla autora i originální obraz. Ať žije internet!

Tak tedy tu je - originální obraz v celé své kráse. 


Obraz  se jmenuje Sirin a Alkonost - Ptáci žalu a radosti, je z roku 1896 a jeho autorem je Victor Vasnetsov.

Sirin je tvor z ruské mytologie s hlavou a hrudí ženy a tělem ptáka (obvykle sovy). Podle legend žil Sirin poblíž Edenu nebo v okolí řeky Eufrat. Tato stvoření vznikla na základě řeckých bájí o sirénách. Sirin zpíval překrásné písně svatým a dokázal předpovídat budoucnost. Pro smrtelníky však byl nebezpečný - mnoho mužů, kteří slyšeli jeho zpěv se je vydalo následovat a nakonec zemřelo. Před  zpěvem Sirin se lidé pokoušeli chránit zvoněním na zvonce a jiným hlukem, jenž měl ptáky vplašit. V polské mytologii se podobá víle. 

Naproti tomu Alkonost (nebo Alkons, Alkonos) je kouzelná bytost ve slovanské mytologii. Alkonost byl v ruském středověku legendárním rajským ptákem. ěl tělo ptáka a hlavu ženy. Alkonost snáší na břehu moře vejce, které potom hodí do vody. Moře je potom klidné šest až sedm dní. 
 Poté, co se z vejce vylíhne mládě, rozpoutá se bouře. Žije v ráji, ale do našeho světa přilétá sdělit nám zprávu. Jeho zpěv je tak libozvučný a sladký, že ten, kdo jej poslouchá, na vše zapomene.

čerpáno z Wikipedie.org


Je to pravdu zajímavé a můj dík patří mé zákaznici.
Za informace i za podnět k jejich sepsání do tohoto blogu. 

Tak tedy: Děkuji!



http://www.abcgallery.com/V/vasnetsov/vasnetsov43.html

3 komentáře: